© 2019 by Leren kan anders.  

KVK-nr. 60902043  

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon

Is uw kind een beelddenker?

  • Kan uw zoon of dochter goed puzzelen?

  • Houdt uw kind veel van de TV en/of spelcomputer?

  • Speelt uw kind graag met constructiespeelgoed (Lego e.d.)?

  • Heeft uw kind een levendige verbeelding en kan daardoor op gaan in zijn/haar fantasiewereld?

  • Wordt hij/zij makkelijk afgeleid?

  • Moet u instructies vaak herhalen voordat taken worden uitgevoerd?

  • Heeft uw kind laat leren lopen?

  • Wiebelt hij/zij veel?

  • Eerst doen en dan pas denken?

  • Is hij/zij overweldigend aanwezig op verjaardagen en in pretparken?

  • (Na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken.)

  • Denkt uw kind erg zwart-wit?

  • Is hij/zij erg perfectionistisch, die niet graag faalt (gevoelig voor kritiek)?

  • Wint uw kind graag en is het een slechte verliezer?

  • Herinnert hij/zij gebeurtenissen gedetailleerd (zelfs van jaren geleden)?

  • Heeft uw kind problemen met het vasthouden van een pen, slecht handschrift?

  • Heeft uw kind een allergie, last van astma of veel oorontstekingen (gehad)?

  • Heeft uw kind een goed gevoel voor humor (creatieve woordspelingen)?

  • Moeten de etiketten uit kleding geknipt worden? Draagt hij/zij graag zachte stoffen en heeft hij/zij bijvoorbeeld een hekel aan harde knoopjes?

  • Als 10 van de bovenstaande vragen met ‘ja’ zijn beantwoord, is uw kind waarschijnlijk een beelddenker. Dit is mogelijk ook zo bij (een vermoeden van) dyslexie, dyscalculie, ADHD, ADD en/of hoogbegaafdheid.

Bron:

Linda Kreger Silverman, Upside-Down Brilliance: The Visual-Spatail Learner, vertaling door Linda Silverman, t.b.v. lezing voor Maria K. Krabbe Stichting